Selasa, 16 Oktober 2012

Johor Attractions Part 1 (Ayer Hitam)

Selesai tugas di Kluang saja la ajak my staff divert ke Ayer Hitam... Sebab Aku pernah terbaca kat internet ada satu tempat 'Tropical Village' yang menempatkan semua replika/mini 7 Wonders in the world tuh... Korang tgk la camna Aku jelajah dunia dalam masa 1 hari hahaha..!
16 Oktober 2012 (Selasa) punya cerita..

Ni pintu masuk tempat yang dimaksudkan.. TROPICAL VILLAGE

Dalam tu banyak la replika/mini serata dunia.. Tapi Aku sempat bergambar setengah daripadanya je sebab nak berkejar masa nak balik KL. Ni pun kebetulan outstation ke Kluang tu yang singgah ke sini. Dah alang-alang org kata.. Sambil menyelam minum air la..

Statue of Liberty

China Great Wall

Tangga Singa, Sri Lanka

Hollywood pun ada hahaha...

Nah.. Eiffel Tower of Paris pun ada kat sini..

Easter Island...? 

Menara Condong, Pisa pun ada..

Taj Mahal la sgt...

Replika yang kat Mesir tu pun ada gak nih..



Kat pintu masuk tu ada la Mini Zoo dan kolam. Binatang hidup tak de la banyak sgt.. Binatang batu mmg bersepah2.. Kat kolam tu yg suka berdayung atau naik bot ada gak disediakan. Tempat ni Aku rasa ok gak la.. Cumanya macam kurang publisiti.. So banyak replika/mini kat situ yang mcm dah usang sebab tak buat mantainance la kot..


Org kata kalu kat Ayer Hitam ni kompom org akan singgah sini.. Segala jenis kerepek ada jual kat sini. Termasuk la cenderahati. Tapi Aku ni mmg buta hati bab2 shoping nih.. So Aku jamu biji mata je la.. Beli kerepek sekadar utk mulut dan tekak Aku je hahaha...


Ni Nasi Ayam Penyep (Aku spell ikut kedai tu punya spelling). Ingatkan order lain sampai lain.. Kira nak marah je la dah perut tgh lapar ni. Rupa2nya betul la tu.. Ni menu Aku makan masa kat R&R Pagoh. Belasah je la..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan