Sabtu, 17 November 2012

Trip to Tokyo (Part 5) - Mount Fuji


DAY 5

2 Nov 2012 - Mount Fuji

Pergerakan ke Mount Fuji ni kitorang sewa Alphard. Superb... Nasib baik dalam tu ada heater. 1st time Aku naik nih.. Pure made in Japan lagi! Fully auto...



Bergambar di salah car park sebuah taman tema roller coaster terpanjang. Tak sempat nak try coz nak berkejar ke Station 5 Mount Fuji..

Gambar salah sebuag public toilet yang Aku singgah. Masuk free.. Bersih lak tu.. Auto lagi! Aku tengok sebijik tanda 'noktah' or 'koma' pun tak de. Kita ada..? Dah la siap kena bayar.. Tandas kotor lak tu.. Siap penuh lukisan dan tulisan! Memang jauh beza dengan kita la.. Huh!


Nampak macam panas tapi waktu ni sejuk mencecah 3 DC... Memang sejuk sangat2! Inilah Station 5, Mount Fuji salah stesen yang menarik untuk melihat Gunung Fuji dengan lebih dekat.




Sini pun ada kedai Mamak (Gabungan India, Pakistan & Nepal). Turun dari 5th Station, Mt Fuji singgah lunch di sini..


Sempat singgah di Lake Kawaguchiko. Mmemang teramat indah..

Ni salah sebuah perkampungan tradisional yang wajib korang pergi sekiranya menjejak kaki ke Mt Fuji. Bayaran masuk Y350 sahaja. Di sini bukan sahaja boleh melihat rumah-rumah lama tetapi korang boleh try pakaian tradisional Jepun dengan bayaran Y500 setiap jenis pakaian. Hasilnya Aku berjaya mencuba pakaian Samurai dan Kimono. Amik kau..!






Sebelum bergerak balik sempat singgah Hard Off di Kawaguchiko.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan